Obchodní vyjednávání - na jaké argumenty protistrana uslyší
-
Ing. Vlaďka Roldánová, certifikovaný kouč EMCC
Při objednání 2 a více účastníků
- Management
- Obchod a marketing
Během komunikace se spolupracovníky, šéfy, zákazníkem, s rodinou nastanou situace, které jsou náročné pro všechny zúčastněné strany. Zájmy a cíle se neslučují a je třeba vyjednávat. Vyjednávání je proces, jehož pomocí se dvě strany s odlišným vnímáním, s odlišnými potřebami a motivy pokoušejí shodnout na věci společného zájmu. Během našeho programu se účastníci naučí základní metody, jak při vyjednávání postupovat a jak nalézt oboustranně přijatelné řešení založené na důkladném zjištění potřeb a očekávání všech vyjednávacích stran. Kurz poskytne také vodítko pro chápání rozložení moci v konfliktním vztahu.
Cíl semináře
Cílem dvoudenního kurzu je vyzkoušet si jednotlivé prvky úspěšného vyjednávání na cvičeních, osahat si jejich rizika a cíleně a systematicky navrhnout pro sebe v každém kroku svá individuální zlepšení. Vyjednáváme mnohokrát denně, ať už o lepší obchodní podmínky, o program na víkend nebo o umývání nádobí a klid po večeři… je to vlastně činnost, s níž máme nejvíce přirozených zkušeností. A přesto tak často a někdy bolestně selháváme. Nicméně dohodnout se s těmi, s nimiž to právě potřebujeme, je jediná možnost, jak uskutečňovat své záměry.
Naštěstí pro úspěšné vyjednávání existují ověřené postupy, které lze pochopit a naučit se je.
Na kurzu se naučíte, jak precizně formulovat vyjednávací záměr a co všechno vzít v úvahu při výběru vyjednávací taktiky.
Zaměříme se na to, co s vyjednáváním dělají nezvládnuté emoce a ukážeme si, jak je využít ku prospěchu věci. Ukážeme si také, jak se nenechat „rozhodit“ nebo vykolejit a jak reagovat na manipulativní postupy a triky druhé strany. Ujasníte si, jak zpracovat odpor a jak ho přeorientovat ke smysluplnému konání. Vyzkoušíte si postup pro vytváření dohody a licitaci požadavků včetně závěrečného „tahu na branku“. Ověříte si, že vyjednávání vůbec nemusí být tvrdé a bez emocí, nýbrž radostná práce při společné tvorbě vzájemně výhodné dohody. Odejdete s radostí a s plánem, co a jakým způsobem potřebujete ve svých zaběhaných komunikačních vzorcích změnit, aby výkon a radost skutečně přišly.
Cílem semináře je pochopit principy úspěšného vyjednávání a pospojovat jednotlivé prvky do srozumitelného koloběhu.
Komu je seminář určen
Seminář Obchodní vyjednávání - na jaké argumenty protistrana uslyší je určen pro jedince i týmy, které potřebují zlepšit úroveň svých vyjednávacích dovedností ke zlepšení své výkonnosti. Účastníci si společně vydefinují, co znamená v jejich případě úspěšné vyjednávání a co udělají pro to, aby se k němu dostali.
Program
Dvoudenní seminář 9:00 - 15:30 hod.
- Zásady úspěšné vyjednávací taktiky
- Na co nezapomenout při přípravě
- Budování důvěry na různých úrovních, metoda poziční odezvy, tréma
- Komunikační arzenál pro vyjednávání (formulace požadavků, definice hranic, řazení argumentů, ústupový manévr, vytváření řešení, uzavření dohody. Otázky, naslouchání, parafráze a zpětná vazba)
- Komunikace rizik, hranic a limitů
- Poznávání emocí a jak bezpečně a přitom srozumitelně komunikovat naše pocity
- Mocenské postavení účastníků vyjednávání, manipulace a přesilové hry
- Postup pro překonávání nesouhlasu, práce s argumenty
- Reakce na verbální a neverbální manipulační triky
- Konflikt hodnot a stanovisek obou stran
- Obavy, strach a sebepodceňování se
- Pojistky pro uzavření dohody
- Nácvik vyjednávání
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka.
Ing. Vlaďka Roldánová, certifikovaný kouč EMCC
Autorka originálního konceptu obrany proti manipulaci, trenérka a konzultantka s 17letou praxí v boji proti manipulátorům, jak v prostředí firem, tak v obchodních či osobních vztazích. Pomáhá tam, kde je potřeba pročistit vzduch a (znovu) vybudovat otevřenou komunikaci založenou na respektu a souladu potřeb všech zúčastněných.