Finanční analýza pro manažery – jak jsme jako firma na tom?
-
Ing. Pavlína Vančurová, Ph.D.
Při objednání 2 a více účastníků
- Účetnictví a daně
Aktuální situace s četnými omezeními kladou na firmy nebývalé nároky. Dopady krize pocítí řada firem. Nyní je zcela zásadní dobře rozumět finanční stránce firmy a uchopit finanční řízení umožňující firmám ekonomické dopady energetické krize, vysoké inflace a pandemie ustát. Naučíme Vás, jak v rozvaze a výsledovce vyčíst, jaké jsou silné a slabé stránky firmy a jak si vytvořit akční plán pro přečkání krize.
Cíl semináře
Srozumitelně a na praktických příkladech vás provedeme metodikou, jak zjistit finanční kondici firmy, s jakou firma do krize vstupovala, jaké jsou hlavní charakteristiky jejího finančního zdraví, kterých je dobré si všímat, a díky tomu přijímat rozhodnutí důležitá pro řízení firmy. Rentabilita a solventnost nabývají v souvislosti k ekonomickou krizí nového významu. Naučíme Vás opřít se o čísla z účetní závěrky a hodnoty v rozvaze a výsledovce využít při plánování ekonomického směřování firmy v nejbližších týdnech.
Tento online seminář je zaměřen na porozumění čísel v rozvaze a výsledovce, jejich vzájemných souvislostí a kladení správných otázek, kterými jsou například: „Je firma bohatá a má dluhy pod kontrolou?“, „Je firma schopna platit svým obchodním partnerům a zaměstnancům?“, „Nepodlomí investice zdravý růst firmy?“.
Komu je seminář určen
Online seminář je určen pro manažery privátního sektoru pro různé obory činnosti. Seminář je vhodný pro každého, kdo ovlivňuje chod firmy a (spolu)určuje její ekonomickou životaschopnost – všechny nezbytné účetní a ekonomické pojmy budou srozumitelně vysvětleny.
Program
Živé vysílání 9:00 - 13:00 hod
- Životaschopná firma – peníze nebo zisky.
- Výnosy a náklady – účetní versus manažerský pohled.
- Potenciál výkonu firmy a pracovní kapitál – majetek a likvidita.
- Bohatství nebo dluhy – finanční stabilita a solventnost firmy.
- Řízení cash flow – potřeba vyvolaná krizí.
- Možnosti uvolnění likvidity – možnosti a příklady z praxe.
- Akční plán – klíčové kroky, jak ustát krizi.
- Připravená firma – podklady ke zvládnutí situace.
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
Forma semináře - živé vysílání (online seminář). Není potřeba nic instalovat ani stahovat - živé vysílání sledujete pouze po jednom kliku na odkaz, který obdržíte emailem.
Živé vysílání sledujete přímo na PC, notebooku nebo tabletu ve svém prohlížeči (Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Safari) z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Během semináře lze pokládat prostřednictvím chatu dotazy lektorovi.
Ing. Pavlína Vančurová, Ph.D.
Pavlína se ve své praxi věnuje ekonomickému poradenství ve firmách různých oborů a velikostí. Nejčastěji řeší praktické otázky finančního zdraví, řízení cash flow, kalkulací, tvorby rozpočtů a finančních plánů. V roce 2011 spoluzakládala poradenskou společnost PADIA, kde působí jako školitelka a interim finanční ředitelka pro řadu klientů. Čerpá rovněž ze zkušeností z pozice výkonné ředitelky mezinárodní konzultační firmy. Působila také jako univerzitní pedagog a je autorkou řady odborných publikací.