Personalistické střípky 2022 o pracovní době, dovolené, doručování, překážkách a prohlídkách
-
Ing. Gabriela Rathouzská
Při objednání 2 a více účastníků
- Management
- HR a personalistika
- Účetnictví a daně
Personalistika je náročný obor zahrnující právo, provoz i finance zaměstnavatele. Seminář nabízí nové i stávající poznatky z oblasti dovolené, plánování, prohlídek, překážek a dalších důležitých témat, která musí personalisté, manažeři a ostatní vedoucí zaměstnanci ovládat.
Cíl semináře
Cílem tohoto semináře je naučit účastníky správně plánovat pracovní dobu a v souvislosti s tím také určovat dovolenou podle nových pravidel, případně ji umět převádět do dalšího roku tak, aby za to nebyla firmě vyměřena pokuta a také jak to vlastně je s prací přesčas a odpočinkem v týdnu nebo dokonce s překážkami; naučíme se správně určit, kdy byl dokument doručen, jak je to se zrušením pracovního poměru v pracovní neschopnosti zaměstnance během zkušební doby, kdy vlastně musí být provedena vstupní prohlídka (souvislost se vznikem pracovního poměru) nebo jak je to s mimořádnou prohlídkou.
Komu je seminář určen
Kurz je určen zejména personalistům, HR manažerům, mistrům a ostatním provozním zaměstnancům, mzdovým účetním v soukromé i státní sféře (mzda i plat).
Program
Živé vysílání 9:00 - 13:00 hod.
- Pracovní cesta, mimořádný výkon práce a s tím související nároky zaměstnance
- Pracovní cesta v souvislosti s pracovní dobou a pracovní pohotovost a jak je to u pružné pracovní doby.
- Pracovní cesta a pracovní doba, když zaměstnanec obvykle pracuje v pružné pracovní době
- Doručování zaměstnavatelem po změně ZP, doručování osobně, odmítnutí převzetí, doručování poštou, elektronicky i datovou schránkou – nedělejme zbytečné chyby
- Zkušební doba a zrušení pracovního poměru v pracovní neschopností zaměstnance
- Vstupní prohlídky, kdo je hradí a kdy a u koho je nutné je provádět.
- Mimořádné prohlídky – z jakých důvodů a kdy je musíme provádět.
- Úprava pracovní doby u zaměstnavatele – jak na to, jaké má zaměstnavatel povinnosti a jak postupovat v případě kontroly pracovní doby inspektorátem práce
- Práce přesčas – co je práce přesčas, kdo ji určuje, kdy a komu ji lze nařídit a kdy ne
- Odpočinek v týdnu při nepravidelně rozvržené pracovní době – jak má být dlouhý a kdy začíná, odchylky u zaměstnanců v nočních směnách
- Noční práce, příplatky za práci v noci – komu náleží. Zaměstnance pracující v noci – definice a co z toho vyplývá.
- Překážky v práci na straně zaměstnavatele a překážky v práci na straně zaměstnance – s náhradou mzdy a bez náhrady mzdy, lékař, doprovod, rehabilitace, dentální hygiena, dárcovství krve.
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
Forma semináře - živé vysílání (online seminář). Není potřeba nic instalovat ani stahovat - živé vysílání sledujete pouze po jednom kliku na odkaz, který obdržíte emailem.
Živé vysílání sledujete přímo na PC, notebooku nebo tabletu ve svém prohlížeči (Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Safari) z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Během semináře lze pokládat prostřednictvím chatu dotazy lektorovi.
Ing. Gabriela Rathouzská
Ing. Gabriela Rathouzská je absolventkou VŠB – TU v Ostravě a již dvanáct let pracuje ve společnosti zabývající se zaměstnáváním jako manažer a specialista zaměstnávání a odborník na pracovně právní záležitosti. Své zkušenosti od roku 2007 předává na odborných seminářích určených zejména vedoucím zaměstnancům, personálním manažerům, personalistům, mzdovým účetním a mistrům. Od roku 2014 poskytuje také přímé poradenství v pracovněprávní oblasti, které zahrnuje zpracování, úpravu a kontrolu firemních předpisů a řešení běžných i méně běžných situací v personální práci jako je například opakování pracovních poměrů na dobu určitou, zástupy za mateřskou dovolenou, změny smluv apod. Je ředitelkou dvou společností zaměřených na obecně prospěšnou činnost.