Účtování pokladen i v cizích měnách, ceniny, kurzové rozdíly, EET
-
Ing. Lenka Kruntorádová, MBA
Při objednání 2 a více účastníků
- Účetnictví a daně
Připravili jsme pro Vás seminář zaměřený na propojení vedení pokladny se systémem podnikového účetnictví, zejména v návaznosti na zavedení EET tak, aby podnikatel, který je povinen zavést tento systém, měl všechny informace o této evidenci tržeb.
Cíl semináře
Cílem semináře je seznámení účastníků se všemi náležitostmi pokladních dokladů, účtování pokladních dokladů, vedení pokladní knihy a tím, co obnáší inventarizace pokladní hotovosti. Detailně Vám představíme problematiku oceňování a účtování operací ve valutové a šekové pokladně, dále operace platebních bran a platebních karet. Vše bude demonstrováno na praktických příkladech.
Komu je seminář určen
Seminář je určen pokladním a vedoucím finančních účtáren podnikatelského i neziskového sektoru a dále pro majitele firem.
Program
Celodenní seminář 9:00 - 15:30 hod
- Legislativní základ, autentizace
- Vymezení evidované tržby a formálních náležitostí pro její evidování, problematika rozhodného příjmu a výjimky (tržby vyloučené z evidování)
- Způsoby evidování tržby (základní a zjednodušený režim, informační a oznamovací povinnost poplatníka, pověření k evidování pro jiný subjekt)
- Kdy začít evidovat tržby (rozbor podle oboru podnikání či kombinace oborů působnosti)
- Jak začít evidovat tržby (postup před a po zahájení evidence)
- Řešení problémů, které mohou nastat (problematika oprav, nefunkčnosti komunikačních prostředků apod.)
- Ostatní (správní delikty, závazné posouzení apod.)
- Související úpravy v zákoně o daních z příjmů (účtenková loterie a výhry z ní, sleva na dani pro fyzické osoby)
- Související změny v zákoně o DPH (aplikace snížené sazby u stravovacích služeb)
- E- shopy, pronájmy, lékárny, kurýrní služby, vybírání peněz pro třetí osoby a EET
- Vedení pokladny a pokladní knihy
- Směrnice k této problematice, hmotná zodpovědnost - smlouva
- Bankovky a mince – poškozené, falešné a jejich výměna
- Provozní a stálé zálohy a jejich zúčtování
- Daňové doklady a jejich náležitosti u hotovostních
- Manko a přebytek v pokladně
- Vazba pokladny a mzdové a finanční účtárny
- Ceniny (stravenky, poukazy, poštovní známky apod.)
- Operace s platebními kartami
- Platební brány a jejich vazba na saldokonto
- Šeky
- Cizí měna a pokladna, kurzové přepočty
- Tržby přijímané v hotovosti, omezení plateb - zákon 261/2014 Sb.
- Inventarizace pokladní hotovosti, archivace podkladních dokladů
- Odpovědi na dotazy
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka.
Ing. Lenka Kruntorádová, MBA
Auditorka, daňová poradkyně, odborná lektorka a soudní znalkyně oboru účetnictví, která má v oblasti daní a účetnictví 25 let zkušenosti. Od roku 2000 vede prezenční kurzy daní, účetnictví a mezd. Je držitelkou absolventského titulu z Vysoké školy ekonomické, kde vystudovala Fakultu informatiky a statistiky. V roce 1996 získala Dekret auditora, následovně Osvědčení daňového poradce (1997) a poté Osvědčení znalce oboru ekonomie-odvětví účetní evidence (2001). Daněmi a účetnictvím se zabývá celou svou profesní dráhu. Je členkou Komory daňových poradců a Komory auditorů.