Účtování pokladen i v cizích měnách, ceniny, kurzové rozdíly, EET

  • Ing. Lenka Kruntorádová, MBA Ing. Lenka Kruntorádová, MBA
Sleva 10%
Při objednání 2 a více účastníků
V současné době neexistují žádné termíny
  • Účetnictví a daně

Připravili jsme pro Vás seminář zaměřený na propojení vedení pokladny se systémem podnikového účetnictví, zejména v návaznosti na zavedení EET tak, aby podnikatel, který je povinen zavést tento systém, měl všechny informace o této evidenci tržeb.

Cíl semináře

Cílem semináře je seznámení účastníků se všemi náležitostmi pokladních dokladů, účtování pokladních dokladů, vedení pokladní knihy a tím, co obnáší inventarizace pokladní hotovosti. Detailně Vám představíme problematiku oceňování a účtování operací ve valutové a šekové pokladně, dále operace platebních bran a platebních karet. Vše bude demonstrováno na praktických příkladech.

Komu je seminář určen

Seminář je určen pokladním a vedoucím finančních účtáren podnikatelského i neziskového sektoru a dále pro majitele firem.

Program

Celodenní seminář 9:00 - 15:30 hod

  • Legislativní základ, autentizace
  • Vymezení evidované tržby a formálních náležitostí pro její evidování, problematika rozhodného příjmu a výjimky (tržby vyloučené z evidování)
  • Způsoby evidování tržby (základní a zjednodušený režim, informační a oznamovací povinnost poplatníka, pověření k evidování pro jiný subjekt)
  • Kdy začít evidovat tržby (rozbor podle oboru podnikání či kombinace oborů působnosti)
  • Jak začít evidovat tržby (postup před a po zahájení evidence)
  • Řešení problémů, které mohou nastat (problematika oprav, nefunkčnosti komunikačních prostředků apod.)
  • Ostatní (správní delikty, závazné posouzení apod.)
  • Související úpravy v zákoně o daních z příjmů (účtenková loterie a výhry z ní, sleva na dani pro fyzické osoby)
  • Související změny v zákoně o DPH (aplikace snížené sazby u stravovacích služeb)
  • E- shopy, pronájmy, lékárny, kurýrní služby, vybírání peněz pro třetí osoby a EET
  • Vedení pokladny a pokladní knihy
  • Směrnice k této problematice, hmotná zodpovědnost - smlouva
  • Bankovky a mince – poškozené, falešné a jejich výměna
  • Provozní a stálé zálohy a jejich zúčtování
  • Daňové doklady a jejich náležitosti u hotovostních 
  • Manko a přebytek v pokladně
  • Vazba pokladny a mzdové a finanční účtárny
  • Ceniny (stravenky, poukazy, poštovní známky apod.) 
  • Operace s platebními kartami 
  • Platební brány a jejich vazba na saldokonto
  • Šeky
  • Cizí měna a pokladna, kurzové přepočty
  • Tržby přijímané v hotovosti, omezení plateb - zákon 261/2014 Sb. 
  • Inventarizace pokladní hotovosti, archivace podkladních dokladů 
  • Odpovědi na dotazy

Další informace

Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka.

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA

Ing. Lenka Kruntorádová, MBA

Auditorka, daňová poradkyně, odborná lektorka a soudní znalkyně oboru účetnictví, která má v oblasti daní a účetnictví 25 let zkušenosti. Od roku 2000 vede prezenční kurzy daní, účetnictví a mezd. Je držitelkou absolventského titulu z Vysoké školy ekonomické, kde vystudovala Fakultu informatiky a statistiky. V roce 1996 získala Dekret auditora, následovně Osvědčení daňového poradce (1997) a poté Osvědčení znalce oboru ekonomie-odvětví účetní evidence (2001). Daněmi a účetnictvím se zabývá celou svou profesní dráhu. Je členkou Komory daňových poradců a Komory auditorů.