Asertivita vedoucích pracovníků a zvládání konfliktů

  • Mgr. Rudolf Hadrava Mgr. Rudolf Hadrava
Sleva 10%
Při objednání 2 a více účastníků
V současné době neexistují žádné termíny
  • Management
  • HR a personalistika

Konflikty v pracovním týmu jsou hrozbou pro výkonnost a loajalitu. Když se neřeší, dokáží tým kompletně rozložit a nakonec v něm zůstanou jen ti, kteří si nedokáží najít práci jinde. Ostatní odejdou. Říká se, že vedoucí pracovník věnuje až dvě třetiny svého pracovního času situacím tak či onak spjatým s mezilidskými vztahy. To znamená, že na koncepční práci, strategické úvahy či plánování mu pak zbývá velice málo času. I s konfliktními zaměstnanci je tedy důležité komunikovat jasně a efektivně. Využívání prvků a principů asertivní komunikace pomáhá efektivitu vedení a komunikace rapidně zvýšit. Zjistěte, co všechno můžete pro efektivní komunikaci a řešení konfliktů se zaměstnanci, jejich udržení a motivaci udělat a vytvořit tak všem adekvátní pracovní podmínky.

Cíl semináře

Naučíte se zvládat obtížné situace při komunikaci se svými podřízenými. Budete umět rozlišovat efektivní a neefektivní styly komunikace s nimi a poznáte jejich důsledky. Zjistíte, jak využít asertivní styl komunikace pro efektivní a jasnou komunikaci i pro sdělování manažerských rozhodnutí. Tím zvýšíte svou přesvědčivost při konfliktních rozhovorech. Uvědomíte si, jaké jsou bariéry v komunikaci a co způsobují. Uvědomíte si význam empatie, která může významně snižovat negativní emoční hladinu při konfliktní komunikaci a zvládat oprávněné i neoprávněné námitky vašich podřízených. Naučíte se jednat s rozčilenými zaměstnanci a sdělovat jim nepříjemnou pravdu. Uvědomíte si, jak vypadá konstruktivní kritika a jak je lze využít pro další rozvoj zaměstnance.

Komu je seminář určen

Seminář je určen majitelům a manažerům firem na všech úrovních řízení, mistrům, vedoucím,  HR manažerům a specialistům. Všem, jejichž pozice vyžaduje optimální komunikaci se zaměstnanci.

Program

Živé vysílání 9:00 - 14:00 hod.

  • Základní pravidla efektivní komunikace
  • Nástroje k předcházení konfliktních situací se zaměstnanci – efektivní zadávání úkolů, konstruktivní kritika, empatie a efektivní zvládání námitek
  • Nejčastější příčiny konfliktů na pracovišti
  • Strategie jednání v konfliktu s podřízenými pracovníky
  • Jaké jsou základní typy chování a co je asertivní styl jednání
  • Základní principy a techniky asertivity a jejich využití v praxi vedoucího.
  • Prosazení oprávněného požadavku vedoucího a oznámení rozhodnutí

Další informace

Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
Forma semináře - živé vysílání (online seminář). Není potřeba nic instalovat ani stahovat - živé vysílání sledujete pouze po jednom kliku na odkaz, který obdržíte emailem.
Živé vysílání sledujete přímo na PC, notebooku nebo tabletu ve svém prohlížeči (Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge nebo Safari) z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Během semináře lze pokládat prostřednictvím chatu dotazy lektorovi. Seminář pro Vás nahráváme, záznam ze semináře obdržíte následující pracovní den.

Mgr. Rudolf Hadrava

Mgr. Rudolf Hadrava

Absolvoval Filosofickou a Pedagogickou fakultu. Původně působil jako pedagog. Následně pracoval ve středně velkých i nadnárodních společnostech, kde získal dlouholeté obchodní, manažerské a lektorské zkušenosti. Je rovněž absolventem řady odborných kurzů zaměřených na oblast manažerských dovedností, obchodní psychologie, obchodních dovedností a mezilidské komunikace. Nabyté zkušenosti nyní uplatňuje na pozici lektora a konzultanta. Jeho lektorská praxe činí 18 let.