Excel pro účetní a ekonomy
- 
                                
                                Ing. Mgr. Jiří Svoboda
 
Při objednání 2 a více účastníků
- Účetnictví a daně
 - Administrativní profese, asistentky
 
Seznámíte se s ekonomickými a účetními funkcemi a postupy v Excelu. Dokážete si Excel přizpůsobit pro účetní operace. Naučíte se vytvářet šablony pro opakované operace s ekonomickými daty. Dokážete analyzovat obchodní data a vyhodnocovat dosavadní výsledky. Zvládnete prezentaci a zpřehlednění dat. Znalost práce a případné využívání automatizace makry VBA vám výrazně zjednoduší práci s dokumenty, seznamy a tabulkami. Spojíte teoretické a praktické znalosti
Cíl semináře
- Máte mnoho finančních a obchodních dat – databáze a tabulky. Ve své velikost a obsažnosti představují cenné ale nepřehledné informace. Jak se s tímto úkolem vypořádat? V našem semináři se naučíte pracovat s rozsáhlým portfoliem ekonomických a účetních funkcí, které vám vaše ekonomická data zpřehlední.
 - Potřebujete spočítat, jak se vyvíjí ekonomická situace? Potřebujete ekonomické, finanční a další funkce Excelu.
 - Rádi byste optimalizovali finanční návrhy? Scénáře vám pomohou.
 - Chcete si zjednodušit práci se složitými vzorci a výpočty? Naučte se používat excelovské Názvy a vlastní funkce.
 - …a mnoho dalšího.
 - A také dokážete své výsledky názorně prezentovat.
 
Komu je seminář určen
Kurz MS Excel pro ekonomy a účetní je určen každému, kdo potřebuje pracovat s ekonomickými a účetními funkcemi Excelu na úrovni, zpracovávat účetní data a tabulky pro vlastní i firemní využití:
- Všichni účetní a ekonomové
 - Office manager
 - OSVČ
 - Pracovníci v oboru ICT
 - … a další.
 
Program
Dvoudenní seminář 9:00 - 15:30 hod
- Výpočty a funkce důležité, ekonomické a finanční
 - Vzorce, funkce a operátory.
 - Průvodce funkcemi.
 - Použití Názvů ve výpočtech.
 - Adresování buněk a oblastí.
 - Propojení dat.
 - Přehled potřebných funkcí
 - Finanční, statistické a databázové funkce.
 - Operace s daty
 - Databázové operace.
 - Řazení podle hodnot, seznamů a formátů.
 - Filtrování automatické a rozšířené.
 - Souhrny a přehledy.
 - Omezení vkládaných údajů.
 - Analýza dat
 - Řešitel.
 - Správce scénářů.
 - Vyhodnocování variant řešení.
 - Optimalizace předpokládaných vstupů a výstupů
 - Kontingenční tabulky stručně
 - Formátování, styly
 - Formátování buněk a textu
 - Styly – zjednodušení formátování.
 - Podmíněné formátování – okamžité zvýraznění významných dat.
 - Úpravy
 - Hromadné vyplnění buněk.
 - Rozvoj řady, trendu a seznamu.
 - Vyhledávání a nahrazování textu.
 - Přechod na buňky a oblasti.
 - Schránka
 - Přenos dat přes schránku.
 - Zvláštní způsoby vkládání obsahu schránky („fotografie“ buněk, matematické operace s vkládanými buňkami).
 - Propojení dat Excel – Word.
 - Grafy a prezentace dat
 - Druhy grafů a jejich použití.
 - Obchodní grafy.
 - Odhad dalšího vývoje.
 - Prezentování dat.
 - Makra
 - Makro záznamem činnosti.
 - Náhrada složitého vzorce jednoduchou uživatelskou funkcí.
 - Tisk a zobrazení
 - Vzhled stránky.
 - Správce Pohledů.
 - Výběr rozsahu pro tisk.
 - Tisková oblast.
 - Tisk
 
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka po oba dny.
Na seminář si prosím vezměte s sebou vlastní notebook. V případě vašeho zájmu můžeme notebook po předchozí dohodě zajistit.
                            Ing. Mgr. Jiří Svoboda
Lektor, kouč, poradce a VŠ pedagog. Má odborné pedagogické, technické i humanitní vzdělání. Vyučoval na Karlově universitě. Má dlouhodobé zkušenosti se vzděláváním dospělých, především v oblasti informační techniky, komunikace a mezilidských vztahů. 
Má řadu diplomů a certifikátů z oboru ICT a dalších oblastí.
Působí ve státní správě i v soukromé sféře. Je srozumitelný a empatický. Díky bohaté a dlouhé praxi dokáže názorně spojit teoretické poznatky s praktickým využitím.