Excel pro účetní a ekonomy
-
Ing. Mgr. Jiří Svoboda
Při objednání 2 a více účastníků
- Účetnictví a daně
- Administrativní profese, asistentky
Seznámíte se s ekonomickými a účetními funkcemi a postupy v Excelu. Dokážete si Excel přizpůsobit pro účetní operace. Naučíte se vytvářet šablony pro opakované operace s ekonomickými daty. Dokážete analyzovat obchodní data a vyhodnocovat dosavadní výsledky. Zvládnete prezentaci a zpřehlednění dat. Znalost práce a případné využívání automatizace makry VBA vám výrazně zjednoduší práci s dokumenty, seznamy a tabulkami. Spojíte teoretické a praktické znalosti
Cíl semináře
- Máte mnoho finančních a obchodních dat – databáze a tabulky. Ve své velikost a obsažnosti představují cenné ale nepřehledné informace. Jak se s tímto úkolem vypořádat? V našem semináři se naučíte pracovat s rozsáhlým portfoliem ekonomických a účetních funkcí, které vám vaše ekonomická data zpřehlední.
- Potřebujete spočítat, jak se vyvíjí ekonomická situace? Potřebujete ekonomické, finanční a další funkce Excelu.
- Rádi byste optimalizovali finanční návrhy? Scénáře vám pomohou.
- Chcete si zjednodušit práci se složitými vzorci a výpočty? Naučte se používat excelovské Názvy a vlastní funkce.
- …a mnoho dalšího.
- A také dokážete své výsledky názorně prezentovat.
Komu je seminář určen
Kurz MS Excel pro ekonomy a účetní je určen každému, kdo potřebuje pracovat s ekonomickými a účetními funkcemi Excelu na úrovni, zpracovávat účetní data a tabulky pro vlastní i firemní využití:
- Všichni účetní a ekonomové
- Office manager
- OSVČ
- Pracovníci v oboru ICT
- … a další.
Program
Dvoudenní seminář 9:00 - 15:30 hod
- Výpočty a funkce důležité, ekonomické a finanční
- Vzorce, funkce a operátory.
- Průvodce funkcemi.
- Použití Názvů ve výpočtech.
- Adresování buněk a oblastí.
- Propojení dat.
- Přehled potřebných funkcí
- Finanční, statistické a databázové funkce.
- Operace s daty
- Databázové operace.
- Řazení podle hodnot, seznamů a formátů.
- Filtrování automatické a rozšířené.
- Souhrny a přehledy.
- Omezení vkládaných údajů.
- Analýza dat
- Řešitel.
- Správce scénářů.
- Vyhodnocování variant řešení.
- Optimalizace předpokládaných vstupů a výstupů
- Kontingenční tabulky stručně
- Formátování, styly
- Formátování buněk a textu
- Styly – zjednodušení formátování.
- Podmíněné formátování – okamžité zvýraznění významných dat.
- Úpravy
- Hromadné vyplnění buněk.
- Rozvoj řady, trendu a seznamu.
- Vyhledávání a nahrazování textu.
- Přechod na buňky a oblasti.
- Schránka
- Přenos dat přes schránku.
- Zvláštní způsoby vkládání obsahu schránky („fotografie“ buněk, matematické operace s vkládanými buňkami).
- Propojení dat Excel – Word.
- Grafy a prezentace dat
- Druhy grafů a jejich použití.
- Obchodní grafy.
- Odhad dalšího vývoje.
- Prezentování dat.
- Makra
- Makro záznamem činnosti.
- Náhrada složitého vzorce jednoduchou uživatelskou funkcí.
- Tisk a zobrazení
- Vzhled stránky.
- Správce Pohledů.
- Výběr rozsahu pro tisk.
- Tisková oblast.
- Tisk
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka po oba dny.
Na seminář si prosím vezměte s sebou vlastní notebook. V případě vašeho zájmu můžeme notebook po předchozí dohodě zajistit.
Ing. Mgr. Jiří Svoboda
Lektor, kouč, poradce a VŠ pedagog. Má odborné pedagogické, technické i humanitní vzdělání. Vyučoval na Karlově universitě. Má dlouhodobé zkušenosti se vzděláváním dospělých, především v oblasti informační techniky, komunikace a mezilidských vztahů.
Má řadu diplomů a certifikátů z oboru ICT a dalších oblastí.
Působí ve státní správě i v soukromé sféře. Je srozumitelný a empatický. Díky bohaté a dlouhé praxi dokáže názorně spojit teoretické poznatky s praktickým využitím.