Jak řešit konflikty s podřízenými

  • Mgr. Rudolf Hadrava Mgr. Rudolf Hadrava
Sleva 10%
Při objednání 2 a více účastníků
V současné době neexistují žádné termíny
  • Management
  • HR a personalistika
  • Obchod a marketing
  • Soft skills - měkké dovednosti
  • Příspěvkové organizace, zdravotnictví, školství

Konflikty v pracovním týmu jsou hrozbou pro výkonnost a loajalitu. Když se neřeší, dokáží tým kompletně rozložit a nakonec v něm zůstanou jen ti, kteří si nedokáží najít práci jinde. Ostatní odejdou. Říká se, že vedoucí pracovník věnuje až dvě třetiny svého pracovního času situacím tak či onak spjatým s mezilidskými vztahy. To znamená, že na koncepční práci, strategické úvahy či plánování mu pak zbývá velice málo času. I s konfliktními zaměstnanci je tedy důležité komunikovat efektivně. Zjistěte, co všechno můžete pro efektivní řešení konfliktů se zaměstnanci, jejich udržení a motivaci udělat a vytvořit tak všem adekvátní pracovní podmínky.

Cíl semináře

Naučíte se zvládat obtížné situace při komunikaci se svými podřízenými. Budete umět rozlišovat efektivní a neefektivní styly komunikace s nimi a poznáte jejich důsledky. Uvědomíte si, jaké jsou bariéry v komunikaci a co způsobují.  Naučíte se sladit verbální a neverbální komunikaci a zvýšíte tak svou důvěryhodnost při konfliktních rozhovorech. Uvědomíte si význam empatie, která může významně snižovat negativní emoční hladinu při konfliktní komunikaci a zvládat oprávněné i neoprávněné námitky vašich podřízených. Naučíte se jednat s rozčilenými zaměstnanci a sdělovat jim nepříjemnou pravdu. Budete znát základní komunikační typologii obtížných podřízených  a budete tak umět předcházet konfliktním situacím. Uvědomíte si, jak vypadá konstruktivní kritika, pochvala a omluva a jak je lze využít pro další rozvoj zaměstnance.

Komu je seminář určen

Seminář je určen majitelům a manažerům firem na všech úrovních řízení, mistrům, vedoucím,  HR manažerům a specialistům. Všem, jejichž pozice vyžaduje optimální komunikaci se zaměstnanci.

Program

Celodenní seminář 9:00 - 15:30 hod

  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Co je to konflikt a příčiny konfliktů na pracovišti
  • Strategie jednání v konfliktu s podřízenými pracovníky
  • Nástroje k předcházení konfliktních situací se zaměstnanci – kontrola emocí, empatie a efektivní zvládání námitek
  • Typologie pracovníků 
  • Manažerská pochvala, kritika a oznámení rozhodnutí
  • Rozdíly mezi agresivním, pasivním a asertivním jednáním a podřízenými 
  • Základní principy a metody asertivity jako nástroje pro efektivní řešení konfliktů s podřízenými pracovníky
  • Prosazení oprávněného požadavku vedoucího
  • Jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci ze strany podřízených pracovníků 
  • Použití asertivity při vedení lidí, pracovním jednání, vystupování na poradách atd.

Další informace

Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka.

Mgr. Rudolf Hadrava

Mgr. Rudolf Hadrava

Absolvoval Filosofickou a Pedagogickou fakultu. Původně působil jako pedagog. Následně pracoval ve středně velkých i nadnárodních společnostech, kde získal dlouholeté obchodní, manažerské a lektorské zkušenosti. Je rovněž absolventem řady odborných kurzů zaměřených na oblast manažerských dovedností, obchodní psychologie, obchodních dovedností a mezilidské komunikace. Nabyté zkušenosti nyní uplatňuje na pozici lektora a konzultanta. Jeho lektorská praxe činí 18 let.