KAIZEN - systém neustálého zlepšování - zavádění systému do praxe

  • Mgr. Jiří Jandečka Mgr. Jiří Jandečka
Sleva 10%
Při objednání 2 a více účastníků
V současné době neexistují žádné termíny
  • Management
  • Výroba

Systém Kaizen se používá prakticky ve všech vyspělých světových firmách. Kaizen je výraz je složený ze dvou slov „kai“ - změna a „zen“ - dobrý, lepší, což sumárně znamená změna k lepšímu. Kaizen je systém kontinuálního zlepšování v osobním, sociálním, ale i pracovním životě zahrnující jak dělníky, tak i manažery. Kaizen je způsob života, životní filozofie, která se nedá mechanicky přenést do jiného prostředí.
Tento systém vyjadřuje úsilí o neustálá zlepšení v podniku, která se však nerealizují jednorázovými velkými inovačními skoky, ale zdokonalováním i těch nejmenších detailů. Někdy se o tomto systému hovoří ve spojení gemba kaizen. Gemba je místo, kde se vykonává daná činnost nebo proces, který chceme zlepšovat. Ve výrobním podniku je to dílna, v nemocnici ordinace, v hotelu jídelna. Gemba není pracovní stůl manažera. Od stolu se nedá zlepšovat. Mnohé firmy ještě stále používají tradiční způsob práce - manažeři sedí ve svých kancelářích, studují analýzy a zprávy s tabulkami a grafy, připravují strategie a koncepce snižování nákladů. Čas od času se projdou po provozu a sledují, zda je čistá podlaha a zda dělníci pracují dostatečně intenzivně. Kaizen je úplně odlišný, propracovaný a dokonale organizovaný systém práce.

Cíl semináře

Cílem semináře je ukázat efektivní postup zavádění systému KAIZEN do praxe, seznámit se s jeho významem a přínosy, které při zavádění systému lze očekávat. Budete mít přehled o systému a o metodách neustálého zlepšování  - KAIZEN, budete moci zahájit budování, případně zdokonalování a rozvíjení tohoto systému ve firmě.

Komu je seminář určen

Kurz je určen manažerům kvality, kvalitářům, auditorům a všem, kteří se zajímají o zlepšování.

Program

Celodenní seminář 9:00 - 15:30 hod.

  1. Projekt KAIZEN, měřitelné cíle a definice
  2. Zavádění systému KAIZEN do praxe
  3. Fungování systémů neustálého zlepšování v českých firmách
  4. Efektivní a rychlé dosažení úspor
  5. Jak vytvářet a vést zlepšovatelské týmy
  6. Některé metody používané při neustálém zlepšování
  7. Problémy při zavádění systému do praxe
  8. Diskuze, workshop

Další informace

Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka.

Mgr. Jiří Jandečka

Mgr. Jiří Jandečka

lektor, auditor a poradce v oblasti řízení kvality a optimalizace firemních procesů prostřednictvím nástrojů štíhlé výroby. Je držitelem certifikací QM+EOQ a IRCA. Od roku 1998 působí na pozicích specialisty kvality, auditora kvality a manažera kvality ve společnostech, které se zabývají strojírenskou výrobou. Ve svých školeních využívá zkušeností certifikačního auditora v oblasti kvality, snaží se na modelových situacích demonstrovat využití různých nástrojů řízení a účastníkům dává dostatečný prostor ke konzultaci reálných problémů a situací v praxi.