Manažerská akademie pro personalisty a vedoucí pracovníky
-
Ing. Gabriela Rathouzská
Při objednání 2 a více účastníků
- Management
- HR a personalistika
Manažerská akademie je komplexní program zaměřený na klíčové i doplňkové aktivity všech HR manažerů, personalistů, vedoucích pracovníků i jednatelů. Manažerská akademie je provázaným systémem seminářů, jednotlivé informace se propojují a zapadají do mozaiky činnosti zaměstnavatele tak, aby účastníci chápali všechny souvislosti. Informace jsou předkládány s důrazem na praxi s mnoha praktickými příklady.
Cíl semináře
Manažerská akademie poskytuje účastníkům souhrn vědomostí a znalostí z oblasti pracovního práva, personalistiky, odměňování a vedení, které zaměstnavatel a jeho zaměstnanci potřebují.
Komu je seminář určen
Manažerská akademie je určena zejména vedoucím pracovníkům, jednatelům, HR manažerům, personalistům, vedoucím výroby, mistrům a mzdovým účetním.
Program
4 x celodenní seminář 9:00 - 15:30 hod
1. den (20.6.2022)
- Manažer
- manažer a jeho role ve firmě
- odpovědnost manažera
- manažer jako zástupce zaměstnavatele ve vztahu k podřízeným zaměstnancům
- Výběr nového zaměstnance
- Požadavky na nového zaměstnance, kompetence
- Předvýběr – životopis a jak s ním pracovat
- Výběrový pohovor – struktura, jak se připravit, nač se nesmím ptát, profesní požadavky a testování.
- Otázky a jejich kladení, jak poslouchat a slyšet odpovědi.
- Testy a cvičení
- Adaptace
- Mentor a jeho význam, první den v práci
- Zaučení a sledování adaptace
- Zhodnocení na konci zkušební doby
2. den (21.6.2022)
- Pracovněprávní vztahy, jejich vznik a změny
- vymezení základních pojmů
- účastníci pracovněprávních vztahů
- zásady pracovněprávních vztahů
- vznik pracovního poměru
- postup před vznikem pracovního poměru
- vstupní prohlídky a účinnost lékařského posudku
- pracovní smlouva a její náležitosti
- posouzení potřeb zaměstnavatele na pracovní úvazek zaměstnance
- kratší a zkrácený pracovní úvazek
- změny pracovního poměru – přeložení, převedení na jinou práci – kdy zaměstnavatel převést zaměstnance musí a kdy může
- Aktuálně – zaměstnávání uprchlíků z Ukrajiny
- Skončení pracovního poměru
- možnosti rozvázání pracovního poměru a jeho vhodnost v konkrétních případech
- dohoda o rozvázání pracovního poměru a její náležitosti
- výpověď ze strany zaměstnavatele
- výpovědní důvody
- výpověď ze strany zaměstnance
- výpovědní doby
- zákaz výpovědi – ochranná doba
- okamžité zrušení pracovního poměru ze strany zaměstnavatele
- okamžité zrušení pracovního poměru ze strany zaměstnance
- zrušení pracovního poměru ve zkušební době
- nárok zaměstnance na odstupné a jeho výše
- neplatné rozvázání pracovního poměru
3. den (22.6.2022)
- Pracovní doba
- Provoz zaměstnavatele a jeho správné určení
- Režim zaměstnance - zařazení zaměstnance do pracovního režimu (jednosměnný, dvousměnný…) s ohledem na potřeby zaměstnavatele a stanovenou týdenní pracovní dobu.
- Pracovní smlouva a pracovní doba, varianty řešení přes vnitřní předpisy, kolektivní smlouvu a vliv uvedení směnnosti do pracovní smlouvy na flexibilitu zaměstnance.
- Kratší pracovní doba a její výhody a nevýhody pro zaměstnance a zaměstnavatele, práce přesčas při kratší pracovní době. Zkrácená pracovní doba a kdo a jak ji může zavádět.
- Nerovnoměrné rozvržení pracovní doby, práce s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou, rozvržení stanovené týdenní pracovní doby na vyrovnávací období, délka vyrovnávacího období v souvislosti s provozní potřebou zaměstnavatele. Nerovnoměrné rozvržení pracovní doby a hodinová nebo měsíční mzda.
- Harmonogram směn a práce s ním, plánování v souvislosti se svátky, seznámení zaměstnanců s harmonogramem směn, změny harmonogramu a úpravy doby seznámení se změnou.
- Plánování směn s ohledem na odpočinek mezi směnami a nepřetržitý odpočinek v týdnu a kdy je ho možné zkrátit a jak je to u zaměstnance pracujícího v nočních směnách.
- Formulace úpravy pracovní doby do vnitřních předpisů včetně příkladů z praxe, evidence pracovní doby a povinnosti zaměstnavatele, rozdíl mezi plánem a evidencí pracovní doby v praxi.
- Co je to práce přesčas a kdy ji lze nařídit, jak je to s výkonem přesčasové práce ve svátek, rozdíl mezi přesčasovou prací nařízenou a dobrovolnou, kdy sjednávat výkon dobrovolné práce přesčas písemně, jakým způsobem práci přesčas nařizovat, práce přesčas ve dny pracovního klidu, a které dny to vlastně jsou. Limity práce přesčas a vyrovnávací období, jak je to s příplatkem a náhradním volnem za práci přesčas. Práce přesčas v případě mzdy sjednané s přihlédnutím k práci přesčas a jak takové smlouvy sjednávat.
- Pracovní doba v souvislosti s celodenní pracovní cestou, co je výkon práce a co není, kdy jde o volný čas zaměstnance a jak je to když zaměstnanec jede na pracovní cestu vozidlem zaměstnavatele.
- Přestávky na jídlo a oddech, kdy je poskytovat, kdy ji nelze poskytnout a jak se to řeší. Dělení přestávky a souvislosti s bezpečnostní přestávkou, komplikace v případě závislosti dvou pracovníků, z nichž jeden bezpečnostní přestávku má jeden ne. Úprava přestávek ve směrnicích zaměstnavatele a jak je to s evidencí.
- Pružná pracovní doba a délka směny, základní pracovní doba, volitelná pracovní doba, kam zařadit přestávku v práci, práce přesčas při pružné pracovní době, vyrovnávací období, rozsah náhrad za překážky v práci a co se stane s pružnou pracovní dobou při celodenní pracovní cestě.
4. den (23.6.2022)
- Průřez mzdovou problematikou pro personalisty a vedoucí pracovníky
- Odměňování mzdou – co je srovnatelná mzda, a jak chápat pojem „stejná mzda“ či „práce stejné hodnoty“
- Minimální a zaručená mzda
- Druhy mezd a práce s nimi
- Mzdový předpis a mzdový výměr
- Mzda sjednaná již s přihlédnutím k práci přesčas
- Kratší úvazky, jak s nimi efektivně pracovat
- Příplatky ke mzdě – zákonné a nad rámec zákona
- Práce v noci
- Zaměstnanec pracující v noci
- Dovolená, základní pravidla v nároku, čerpání a pojetí dovolené. Práva a povinnosti zaměstnavatele v souvislosti s dovolenou, dovolená u nerovnoměrně rozvržené pracovní doby
- Dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce
- dohoda o provedení práce
- dohoda o pracovní činnosti a jejich náležitosti, posouzení vhodnosti jejich použití z hlediska zaměstnance i zaměstnavatele
- nač si dát pozor, aby nedošlo k porušení povinností zaměstnavatele ke státním institucím
- ukončení dohod
- výpovědní lhůty - rozdíly mezi pracovním poměrem, dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce
Další informace
Akademie je zakončena závěrečným testem znalostí a certifikátem, který prokazuje úspěšné absolvování. CERTIFIKÁT o absolvování můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka a studijní materiály. V ceně semináře není zahrnuto ubytování.
Ing. Gabriela Rathouzská
Ing. Gabriela Rathouzská je absolventkou VŠB – TU v Ostravě a již dvanáct let pracuje ve společnosti zabývající se zaměstnáváním jako manažer a specialista zaměstnávání a odborník na pracovně právní záležitosti. Své zkušenosti od roku 2007 předává na odborných seminářích určených zejména vedoucím zaměstnancům, personálním manažerům, personalistům, mzdovým účetním a mistrům. Od roku 2014 poskytuje také přímé poradenství v pracovněprávní oblasti, které zahrnuje zpracování, úpravu a kontrolu firemních předpisů a řešení běžných i méně běžných situací v personální práci jako je například opakování pracovních poměrů na dobu určitou, zástupy za mateřskou dovolenou, změny smluv apod. Je ředitelkou dvou společností zaměřených na obecně prospěšnou činnost.