Manažerská akademie pro personalisty a vedoucí pracovníky

  • Ing. Gabriela Rathouzská Ing. Gabriela Rathouzská
Sleva 10%
Při objednání 2 a více účastníků
V současné době neexistují žádné termíny
  • Management
  • HR a personalistika

Manažerská akademie je komplexní program zaměřený na klíčové i doplňkové aktivity všech HR manažerů, personalistů, vedoucích pracovníků i jednatelů. Manažerská akademie je provázaným systémem seminářů, jednotlivé informace se propojují a zapadají do mozaiky činnosti zaměstnavatele tak, aby účastníci chápali všechny souvislosti. Informace jsou předkládány s důrazem na praxi s mnoha praktickými příklady.

Cíl semináře

Manažerská akademie poskytuje účastníkům souhrn vědomostí a znalostí z oblasti pracovního práva, personalistiky, odměňování a vedení, které zaměstnavatel a jeho zaměstnanci potřebují.

Komu je seminář určen

Manažerská akademie je určena zejména vedoucím pracovníkům, jednatelům, HR manažerům, personalistům, vedoucím výroby, mistrům a mzdovým účetním.

Program

4 x celodenní seminář 9:00 - 15:30 hod

1. den (20.6.2022)

  • Manažer
    • manažer a jeho role ve firmě
    • odpovědnost manažera
    • manažer jako zástupce zaměstnavatele ve vztahu k podřízeným zaměstnancům
  • Výběr nového zaměstnance
    • Požadavky na nového zaměstnance, kompetence
    • Předvýběr – životopis a jak s ním pracovat
    • Výběrový pohovor – struktura, jak se připravit, nač se nesmím ptát, profesní požadavky a testování.
    • Otázky a jejich kladení, jak poslouchat a slyšet odpovědi.
    • Testy a cvičení
  • Adaptace
    • Mentor a jeho význam, první den v práci
    • Zaučení a sledování adaptace
  • Zhodnocení na konci zkušební doby

2. den (21.6.2022)

  • Pracovněprávní vztahy, jejich vznik a změny
    • vymezení základních pojmů
    • účastníci pracovněprávních vztahů
    • zásady pracovněprávních vztahů
    • vznik pracovního poměru
    • postup před vznikem pracovního poměru
    • vstupní prohlídky a účinnost lékařského posudku
    • pracovní smlouva a její náležitosti
    • posouzení potřeb zaměstnavatele na pracovní úvazek zaměstnance
    • kratší a zkrácený pracovní úvazek
    • změny pracovního poměru – přeložení, převedení na jinou práci – kdy zaměstnavatel převést zaměstnance musí a kdy může
  • Aktuálně – zaměstnávání uprchlíků z Ukrajiny
  • Skončení pracovního poměru
    • možnosti rozvázání pracovního poměru a jeho vhodnost v konkrétních případech
    • dohoda o rozvázání pracovního poměru a její náležitosti
    • výpověď ze strany zaměstnavatele
    • výpovědní důvody
    • výpověď ze strany zaměstnance
    • výpovědní doby
    • zákaz výpovědi – ochranná doba
    • okamžité zrušení pracovního poměru ze strany zaměstnavatele
    • okamžité zrušení pracovního poměru ze strany zaměstnance
    • zrušení pracovního poměru ve zkušební době
    • nárok zaměstnance na odstupné a jeho výše
    • neplatné rozvázání pracovního poměru

3. den (22.6.2022) 

  • Pracovní doba
    • Provoz zaměstnavatele a jeho správné určení
    • Režim zaměstnance - zařazení zaměstnance do pracovního režimu (jednosměnný, dvousměnný…) s ohledem na potřeby zaměstnavatele a stanovenou týdenní pracovní dobu.
    • Pracovní smlouva a pracovní doba, varianty řešení přes vnitřní předpisy, kolektivní smlouvu a vliv uvedení směnnosti do pracovní smlouvy na flexibilitu zaměstnance.
    • Kratší pracovní doba a její výhody a nevýhody pro zaměstnance a zaměstnavatele, práce přesčas při kratší pracovní době. Zkrácená pracovní doba a kdo a jak ji může zavádět.
    • Nerovnoměrné rozvržení pracovní doby, práce s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou, rozvržení stanovené týdenní pracovní doby na vyrovnávací období, délka vyrovnávacího období v souvislosti s provozní potřebou zaměstnavatele. Nerovnoměrné rozvržení pracovní doby a hodinová nebo měsíční mzda.
    • Harmonogram směn a práce s ním, plánování v souvislosti se svátky, seznámení zaměstnanců s harmonogramem směn, změny harmonogramu a úpravy doby seznámení se změnou.
    • Plánování směn s ohledem na odpočinek mezi směnami a nepřetržitý odpočinek v týdnu a kdy je ho možné zkrátit a jak je to u zaměstnance pracujícího v nočních směnách.
    • Formulace úpravy pracovní doby do vnitřních předpisů včetně příkladů z praxe, evidence pracovní doby a povinnosti zaměstnavatele, rozdíl mezi plánem a evidencí pracovní doby v praxi.
    • Co je to práce přesčas a kdy ji lze nařídit, jak je to s výkonem přesčasové práce ve svátek, rozdíl mezi přesčasovou prací nařízenou a dobrovolnou, kdy sjednávat výkon dobrovolné práce přesčas písemně, jakým způsobem práci přesčas nařizovat, práce přesčas ve dny pracovního klidu, a které dny to vlastně jsou. Limity práce přesčas a vyrovnávací období, jak je to s příplatkem a náhradním volnem za práci přesčas. Práce přesčas v případě mzdy sjednané s přihlédnutím k práci přesčas a jak takové smlouvy sjednávat.
    • Pracovní doba v souvislosti s celodenní pracovní cestou, co je výkon práce a co není, kdy jde o volný čas zaměstnance a jak je to když zaměstnanec jede na pracovní cestu vozidlem zaměstnavatele.
    • Přestávky na jídlo a oddech, kdy je poskytovat, kdy ji nelze poskytnout a jak se to řeší. Dělení přestávky a souvislosti s bezpečnostní přestávkou, komplikace v případě závislosti dvou pracovníků, z nichž jeden bezpečnostní přestávku má jeden ne. Úprava přestávek ve směrnicích zaměstnavatele a jak je to s evidencí.
    • Pružná pracovní doba a délka směny, základní pracovní doba, volitelná pracovní doba, kam zařadit přestávku v práci, práce přesčas při pružné pracovní době, vyrovnávací období, rozsah náhrad za překážky v práci a co se stane s pružnou pracovní dobou při celodenní pracovní cestě.

4. den (23.6.2022) 

  • Průřez mzdovou problematikou pro personalisty a vedoucí pracovníky
    • Odměňování mzdou – co je srovnatelná mzda, a jak chápat pojem „stejná mzda“ či „práce stejné hodnoty“
    • Minimální a zaručená mzda
    • Druhy mezd a práce s nimi
    • Mzdový předpis a mzdový výměr
    • Mzda sjednaná již s přihlédnutím k práci přesčas
    • Kratší úvazky, jak s nimi efektivně pracovat
    • Příplatky ke mzdě – zákonné a nad rámec zákona
    • Práce v noci
    • Zaměstnanec pracující v noci
    • Dovolená, základní pravidla v nároku, čerpání a pojetí dovolené. Práva a povinnosti zaměstnavatele v souvislosti s dovolenou, dovolená u nerovnoměrně rozvržené pracovní doby
  • Dohody o pracovní činnosti a dohody o provedení práce
    • dohoda o provedení práce
    • dohoda o pracovní činnosti a jejich náležitosti, posouzení vhodnosti jejich použití z hlediska zaměstnance i zaměstnavatele
    • nač si dát pozor, aby nedošlo k porušení povinností zaměstnavatele ke státním institucím
    • ukončení dohod
    • výpovědní lhůty - rozdíly mezi pracovním poměrem, dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce

Další informace

Akademie je zakončena závěrečným testem znalostí a certifikátem, který prokazuje úspěšné absolvování. CERTIFIKÁT o absolvování můžete využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka a studijní materiály. V ceně semináře není zahrnuto ubytování. 

Ing. Gabriela Rathouzská

Ing. Gabriela Rathouzská

Ing. Gabriela Rathouzská je absolventkou VŠB – TU v Ostravě a již dvanáct let pracuje ve společnosti zabývající se zaměstnáváním jako manažer a specialista zaměstnávání a odborník na pracovně právní záležitosti. Své zkušenosti od roku 2007 předává na odborných seminářích určených zejména vedoucím zaměstnancům, personálním manažerům, personalistům, mzdovým účetním a mistrům. Od roku 2014 poskytuje také přímé poradenství v pracovněprávní oblasti, které zahrnuje zpracování, úpravu a kontrolu  firemních předpisů a řešení běžných i méně běžných situací v personální práci jako je například opakování pracovních poměrů na dobu určitou, zástupy za mateřskou dovolenou, změny smluv apod. Je ředitelkou dvou společností zaměřených na obecně prospěšnou činnost.