Jak řešit konflikty s podřízenými
-
Mgr. Rudolf Hadrava
Při objednání 2 a více účastníků
- Management
- Soft skills - měkké dovednosti
Konflikty v pracovním týmu jsou hrozbou pro výkonnost a loajalitu. Když se neřeší, dokáží tým kompletně rozložit a nakonec v něm zůstanou jen ti, kteří si nedokáží najít práci jinde. Ostatní odejdou. Říká se, že vedoucí pracovník věnuje až dvě třetiny svého pracovního času situacím tak či onak spjatým s mezilidskými vztahy. To znamená, že na koncepční práci, strategické úvahy či plánování mu pak zbývá velice málo času. I s konfliktními zaměstnanci je tedy důležité komunikovat efektivně. Zjistěte, co všechno můžete pro efektivní řešení konfliktů se zaměstnanci, jejich udržení a motivaci udělat a vytvořit tak všem adekvátní pracovní podmínky.
Cíl semináře
Naučíte se zvládat obtížné situace při komunikaci se svými podřízenými. Budete umět rozlišovat efektivní a neefektivní styly komunikace s nimi a poznáte jejich důsledky. Uvědomíte si, jaké jsou bariéry v komunikaci a co způsobují. Naučíte se sladit verbální a neverbální komunikaci a zvýšíte tak svou důvěryhodnost při konfliktních rozhovorech. Uvědomíte si význam empatie, která může významně snižovat negativní emoční hladinu při konfliktní komunikaci a zvládat oprávněné i neoprávněné námitky vašich podřízených. Naučíte se jednat s rozčilenými zaměstnanci a sdělovat jim nepříjemnou pravdu. Budete znát základní komunikační typologii obtížných podřízených a budete tak umět předcházet konfliktním situacím. Uvědomíte si, jak vypadá konstruktivní kritika, pochvala a omluva a jak je lze využít pro další rozvoj zaměstnance.
Komu je seminář určen
Seminář je určen majitelům a manažerům firem na všech úrovních řízení, mistrům, vedoucím, HR manažerům a specialistům. Všem, jejichž pozice vyžaduje optimální komunikaci se zaměstnanci.
Program
Živé vysílání 9:00 - 13:00 hod.
- Co je to konflikt a příčiny konfliktů na pracovišti
- Strategie jednání v konfliktu s podřízenými pracovníky
- Nástroje k předcházení konfliktních situací se zaměstnanci – kontrola emocí, empatie a efektivní zvládání námitek
- Typologie pracovníků
- Manažerská pochvala, kritika a oznámení rozhodnutí
- Základní principy a metody asertivity jako nástroje pro efektivní řešení konfliktů s podřízenými pracovníky
- Prosazení oprávněného požadavku vedoucího
- Jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci ze strany podřízených pracovníků
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
Forma semináře - živé vysílání (online seminář). Není potřeba nic instalovat ani stahovat - živé vysílání sledujete pouze po jednom kliku na odkaz, který obdržíte emailem.
Živé vysílání sledujete přímo na PC, notebooku nebo tabletu ve svém prohlížeči (Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Safari) z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Během semináře lze pokládat prostřednictvím chatu dotazy lektorovi. Seminář pro Vás nahráváme, záznam ze semináře obdržíte následující pracovní den.
Mgr. Rudolf Hadrava
Absolvoval Filosofickou a Pedagogickou fakultu. Původně působil jako pedagog. Následně pracoval ve středně velkých i nadnárodních společnostech, kde získal dlouholeté obchodní, manažerské a lektorské zkušenosti. Je rovněž absolventem řady odborných kurzů zaměřených na oblast manažerských dovedností, obchodní psychologie, obchodních dovedností a mezilidské komunikace. Nabyté zkušenosti nyní uplatňuje na pozici lektora a konzultanta. Jeho lektorská praxe činí 18 let.