Jak řešit konflikty s podřízenými

  • Mgr. Rudolf Hadrava Mgr. Rudolf Hadrava
Sleva 10%
Při objednání 2 a více účastníků
V současné době neexistují žádné termíny
  • Management
  • Soft skills - měkké dovednosti

Konflikty v pracovním týmu jsou hrozbou pro výkonnost a loajalitu. Když se neřeší, dokáží tým kompletně rozložit a nakonec v něm zůstanou jen ti, kteří si nedokáží najít práci jinde. Ostatní odejdou. Říká se, že vedoucí pracovník věnuje až dvě třetiny svého pracovního času situacím tak či onak spjatým s mezilidskými vztahy. To znamená, že na koncepční práci, strategické úvahy či plánování mu pak zbývá velice málo času. I s konfliktními zaměstnanci je tedy důležité komunikovat efektivně. Zjistěte, co všechno můžete pro efektivní řešení konfliktů se zaměstnanci, jejich udržení a motivaci udělat a vytvořit tak všem adekvátní pracovní podmínky.

Cíl semináře

Naučíte se zvládat obtížné situace při komunikaci se svými podřízenými. Budete umět rozlišovat efektivní a neefektivní styly komunikace s nimi a poznáte jejich důsledky. Uvědomíte si, jaké jsou bariéry v komunikaci a co způsobují.  Naučíte se sladit verbální a neverbální komunikaci a zvýšíte tak svou důvěryhodnost při konfliktních rozhovorech. Uvědomíte si význam empatie, která může významně snižovat negativní emoční hladinu při konfliktní komunikaci a zvládat oprávněné i neoprávněné námitky vašich podřízených. Naučíte se jednat s rozčilenými zaměstnanci a sdělovat jim nepříjemnou pravdu. Budete znát základní komunikační typologii obtížných podřízených  a budete tak umět předcházet konfliktním situacím. Uvědomíte si, jak vypadá konstruktivní kritika, pochvala a omluva a jak je lze využít pro další rozvoj zaměstnance.

Komu je seminář určen

Seminář je určen majitelům a manažerům firem na všech úrovních řízení, mistrům, vedoucím,  HR manažerům a specialistům. Všem, jejichž pozice vyžaduje optimální komunikaci se zaměstnanci.

Program

Živé vysílání 9:00 - 13:00 hod. 

  • Co je to konflikt a příčiny konfliktů na pracovišti
  • Strategie jednání v konfliktu s podřízenými pracovníky
  • Nástroje k předcházení konfliktních situací se zaměstnanci – kontrola emocí, empatie a efektivní zvládání námitek
  • Typologie pracovníků
  • Manažerská pochvala, kritika a oznámení rozhodnutí
  • Základní principy a metody asertivity jako nástroje pro efektivní řešení konfliktů s podřízenými pracovníky
  • Prosazení oprávněného požadavku vedoucího
  • Jak pomocí asertivity čelit neoprávněné kritice a manipulaci ze strany podřízených pracovníků 

Další informace

Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
Forma semináře - živé vysílání (online seminář). Není potřeba nic instalovat ani stahovat - živé vysílání sledujete  pouze po jednom kliku na odkaz, který obdržíte emailem.
Živé vysílání sledujete přímo na PC, notebooku nebo tabletu ve svém prohlížeči (Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Safari) z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Během semináře lze pokládat prostřednictvím chatu dotazy lektorovi. Seminář pro Vás nahráváme, záznam ze semináře obdržíte následující pracovní den. 

Mgr. Rudolf Hadrava

Mgr. Rudolf Hadrava

Absolvoval Filosofickou a Pedagogickou fakultu. Původně působil jako pedagog. Následně pracoval ve středně velkých i nadnárodních společnostech, kde získal dlouholeté obchodní, manažerské a lektorské zkušenosti. Je rovněž absolventem řady odborných kurzů zaměřených na oblast manažerských dovedností, obchodní psychologie, obchodních dovedností a mezilidské komunikace. Nabyté zkušenosti nyní uplatňuje na pozici lektora a konzultanta. Jeho lektorská praxe činí 18 let.