Práce s velkým množstvím dat v MS Excel

  • Ing. Jaroslav Nedoma Ing. Jaroslav Nedoma
Sleva 10%
Při objednání 2 a více účastníků
V současné době neexistují žádné termíny
  • Management
  • Účetnictví a daně
  • Obchod a marketing
  • Informační technologie
  • Administrativní profese, asistentky
  • Příspěvkové organizace, zdravotnictví, školství

Stovky či tisíce řádků a přehledná sestava pouze z dat, která jsou pro zobrazení výsledku potřebná – to jsou dva stavy, mezi kterými existuje u běžného uživatele několik desítek kroků, které se však dají eliminovat použitím správných nástrojů jakými jsou rozšířené filtry, dynamické či kontingenční tabulky.

Cíl semináře

Díky tomuto kurzu se účastník naučí efektivně pracovat s obsáhlými oblastmi dat. Dostane přehled o několika možnostech využití tabulkových funkcí ve svých velkých tabulkách. Zjistí, jak správně a nejrychleji vybírat pouze ta data, která jsou pro danou chvíli potřebná. Naučí se také využívat dynamických tabulek, které automaticky rozšiřují vzorce v oblasti při každé změně atd. Díky tomu tak nebude muset uživatel při vkládání nových dat pokaždé zbytečně měnit zdroje dat u kontingenčních sestav a adres vzorců, protože to nyní bude dělat sám Excel.
Na semináři budou rovněž představeny kontingenční tabulky od jejich vzniku přes jejich úpravu až po jejich nejsnadnější správu pro každodenní použití.

Komu je seminář určen

Seminář je určen uživatelům MS Excel, kteří pracují s rozsáhlými tabulkami a neumí využít naplno potenciál této aplikace pro jednodušší každodenní práci. 

 

Program

Dvoudenní seminář 9:00 - 15:30 hod

  • Úvodní příklad pro zopakování základních operací v Excelu (absolutní adresování, klávesové zkratky, znaky, základní funkce)
  • Filtry (automatické a rozšířené)
  • Nástroj Text do sloupců
  • Odstraňování duplicitních záznamů
  • Dynamické tabulky
  • Kontingenční tabulky
  • Používání tabulkových funkcí (především logické, statistické, textové, databázové a vyhledávací funkce)
  • Strukturované a maticové vzorce (vzorce s [hranatými] a {složenými} závorkami)
  • Podmíněné formátování v tabulkách
  • Ověřování vstupních dat na základě datového typu (číslo, text, datum apod.)
  • Využití nástroje Power Query (základní práce):
    • Úvod do práce s Power Query a seznámení s jeho rolí v MS Excel (náhrada dřívějšího MS Query)
    • Zdroje dat a přístup k nim
    • Připojení se do externích zdrojů dat z prostředí MS Excel
    • Spojování dat z více souborů do jednoho
    • Propojování tabulek na základě klíče
    • Spojování tabulek do jedné tabulky
    • Importy dat z textových souborů (*.txt, *.csv a další typy souborů využívajících oddělovače dat)
    • Dotazy do databázových tabulek
    • Načítání dat z tabulek z webových stránek
    • Parametrické dotazy

Další informace

Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta po oba školící dny dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka. Kapacita semináře je limitována maximálně 15 účastníky.

Seminář je určen pro uživatele Office 365, MS Office 2016 a všech novějších verzí. V případě, že si účastník přinese notebook s nainstalovanou verzí MS Office 2013 či 2010 (avšak Professional Plus s programem Software Assurance), musí si doinstalovat doplněk Power Query, který je k dispozici zdarma na stránkách Microsoftu (https://www.microsoft.com/cs-cz/download/details.aspx?id=39379). Instalace doplňku není složitá (v případě potřeby pomůže lektor s instalací doplňku na místě). Po instalaci tohoto doplňku získáte v Excelu na pásu karet kartu Power Query. Ve verzích 2016 a novějších není třeba instalaci provádět (doplněk je integrovaný na kartě Data ve skupině nástrojů Načíst a transformovat). Seminář je možné absolvovat i ve starších verzích Office či bez doinstalovaného doplňku, ale nebude možné aktivně pracovat s lektorem na cca 20% příkladů z výuky.

Na seminář si prosím vezměte s sebou vlastní notebook. V případě vašeho zájmu můžeme notebook po předchozí dohodě zajistit. V ceně není zahrnuto ubytování. V případě zájmu o ubytování nás prosím kontaktujte.

Potřebné vstupní znalosti do kurzu:

  • Vzorce založené na jednoduché aritmetice (sčítání, odčítaní, násobení, dělení)
  • Znalost funkcí SUMA, PRŮMĚR, POČET a alespoň částečná znalost funkce KDYŽ nebo jiné logické funkce
  • Automatický filtr
  • Kopírování a vkládání (CTRL + C, CTRL + V)
  • Vkládání řádků, sloupců, listů
Ing. Jaroslav Nedoma

Ing. Jaroslav Nedoma

je lektorem kancelářských aplikací MS Office. Zároveň je člověkem, který zpracovává řadu analýz a statistických údajů, které souvisí s tabulkovým editorem MS Excel. Díky tomu je schopen na semináři předat informace z praxe. Na semináři se setkáte s minimem teoretizování. Naučí Vás řadu operací a "vychytávek", které maximálně usnadní ovládání Vašich aplikací. V současnosti se věnuje vývoji několika webových projektů, díky kterým získává zkušenosti z obchodu, propagace a zároveň prohlubuje své znalosti z oboru IT, zejména tvorby webových stránek a databází. Protože je pro něj školení posláním i koníčkem, nikoliv povinností, je každá pozitivní reakce na jeho práci důvodem, proč školit dál.