Tvoříme databáze a dotazy v MS Access
-
Ing. Jaroslav Nedoma
Při objednání 2 a více účastníků
- Informační technologie
Seminář je veden od úplného začátku tvorby databáze. Naučíte se databázi navrhnout, jednotlivé tabulky následně propojit mezi sebou, vytvářet dotazy a ve výsledku je zobrazit ve formě přívětivé sestavy. Dostanete tak základní povědomí o celém procesu tvorby databáze a její správy. Dozvíte se spousty užitečných rad, díky kterým propojíte svoji databázi s ostatními aplikacemi v balíku MS Office.
Cíl semináře
Cílem semináře je naučit účastníka školení přemýšlet v rovině relačních databází (tabulek vzájemně propojených mezi sebou na základě tzv. relace). Všichni, kteří jsou zvyklí na současnou práci např. s MS Excel si tak osvojí novou rovinu práce s daty v rychlejším prostředí MS Access, které je připraveno na tisíce záznamů. Kurz představí, jak data filtrovat, vybírat je na základě tzv. dotazů a vytvářet přehledné formuláře pro zadávání nových záznamů do tabulek. Důležitými kapitolami budou nástroje pro import a export dat do/z databáze.
V závěru semináře si bude každý zúčastněný schopný sám navrhnout svou databázi podle správných pravidel tvorby databáze a bude rozumět používání a vytváření dotazů, kterými se bude dívat na data z různých pohledů, což jsou důležité předpoklady pro praktické uplatnění této aplikace.
Komu je seminář určen
Seminář je určen pro začátečníky a mírně pokročilé. Jsou vítaní všichni, kteří se chtějí naučit pracovat s velkým množstvím dat v přehledně strukturovaných databázových tabulkách. Seminář je určen rovněž pro všechny, kterým již jednoduše Excel pro běžnou práci nestačí a rádi by přenesli svá data do stabilnějšího databázového prostředí a Excel používali dál jen pro výstupy a přehledné sestavy.
Program
Dvoudenní seminář 9:00 - 15:30 hod
- Úvod do MS Access
- Co je to MS Access
- Kdy použít MS Access
- Co je to databáze
- Základní kameny databáze
- Základy práce s databází
- Spuštění
- Úvodní okno, tvorba databáze
- Popis prostředí a orientace – uživatelské rozhraní
- Přípony názvů souborů
- Vlastnosti databáze
- Návrh databáze
- Tabulky
- Nová tabulka (datové typy, …)
- Práce s tabulkou (sloupce, řádky)
- Primární klíč
- Indexy
- Filtrace dat
- Zobrazení kontingenční tabulky a grafu
- Relace
- Typy relací (1:1, 1:N, N:M)
- Tvorba relací
- Úprava relací a práce s nimi
- Referenční integrita
- Dotazy
- Metody vytváření dotazů
- Výběrové dotazy
- Parametrické dotazy
- Křížové dotazy
- Akční dotazy
- Formuláře
- Sestavy
- Import a export
- Import dat z MS Excel
- Import tabulky z MS Access
- Export do HTML
- Analýza tabulky
- Správa databáze
- Sdílení databáze
- Rozdělení databáze
- Zabezpečení
- Komprimace a zálohování
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta po oba školící dny dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka. Kapacita semináře je limitována maximálně 15 účastníky. Seminář je určen pro uživatele MS Office 2007 a všech novějších verzí. Na seminář si přineste vlastní notebook. V ceně není zahrnuto ubytování a zápůjčka notebooku s kancelářským balíkem MS Office, nicméně v případě Vašeho zájmu tyto služby rádi zajistíme na základě Vaší předchozí žádosti.

Ing. Jaroslav Nedoma
je lektorem kancelářských aplikací MS Office. Zároveň je člověkem, který zpracovává řadu analýz a statistických údajů, které souvisí s tabulkovým editorem MS Excel. Díky tomu je schopen na semináři předat informace z praxe. Na semináři se setkáte s minimem teoretizování. Naučí Vás řadu operací a "vychytávek", které maximálně usnadní ovládání Vašich aplikací. V současnosti se věnuje vývoji několika webových projektů, díky kterým získává zkušenosti z obchodu, propagace a zároveň prohlubuje své znalosti z oboru IT, zejména tvorby webových stránek a databází. Protože je pro něj školení posláním i koníčkem, nikoliv povinností, je každá pozitivní reakce na jeho práci důvodem, proč školit dál.