Vedení vytýkacích a propouštěcích pohovorů
-
Mgr. Rudolf Hadrava
Při objednání 2 a více účastníků
- Management
- HR a personalistika
Vedoucí pracovníci na všech úrovních řízení (manažeři, podnikatelé, jednatelé …) se při své praxi setkávají s problematikou konstruktivního pokárání, vytýkání a v neposlední řadě i nutností vysvětlení důvodů propuštění svých podřízených. Potřebují nalézt optimální a citlivé řešení v problematických a vypjatých situacích tak, aby nedošlo k vytvoření demotivujícího pracovního prostředí nebo k dotčení lidské důstojnosti.
Cíl semináře
Dozvíte se, jak jednat v náročných profesních situacích a seznámíte se s nástroji sloužícími k profesionálnímu vedení problematických pohovorů (manažerské pokárání, vytýkací rozhovor, propouštěcí rozhovor). Naučíte se, jak efektivně poskytovat negativní zpětnou vazbu – kritiku, a to jak při operativním řízení, tak v situacích, kdy je potřeba se připravit a vést vytýkací rozhovor (případně opakovaný vytýkací rozhovor) s cílem dosáhnout dlouhodobější, nejlépe trvalé změny výkonu nebo pracovního chování pracovníka bez narušení osobních vztahů. Budete umět oznámit nepříjemnou zprávu a osvojíte si základní pravidla struktury takovýchto pohovorů (od vlastní přípravy, přes vedení pohovoru až po jeho ukončení). Zvládnete optimální, citlivé a taktické řešení vypjaté nebo problematické situace, s vyloučením demotivace nebo dotčení pracovníka. Ujasníte si specifika jednotlivých druhů rozhovorů a budete mít možnost si komunikačně náročné situace vyzkoušet v modelových situacích.
Získáte komunikační jistotu a zvládnete emoce své i pracovníka.
Komu je seminář určen
Seminář je určen manažerům firem na všech úrovních řízení, mistrům, vedoucím a všem, jejichž pozice vyžaduje optimální a citlivé řešení vypjatých a problematických situací a součástí jejich práce je komunikace se zaměstnanci.
Program
Celodenní seminář 9:00 - 15:30 hod
- Smysl a cíl vytýkacích a propouštěcích pohovorů
- Proč věnovat čas na přípravu?
- Zvládnutí vlastní role
- Výběr prostředí a vhodné načasování
- Zvládnutí emocí a řešení vypjatých situací při obtížných rozhovorech
- Doporučená struktura vytýkacího pohovoru
- Doporučená struktura propouštěcího pohovoru
- Jak hledat varianty řešení?
- Vedení vytýkacích a propouštěcích pohovorů – modelové situace
Další informace
Každý účastník kurzu obdrží CERTIFIKÁT o jeho absolvování, který může využít ve svém CV v části o doplňkovém odborném vzdělávání.
V ceně semináře je zahrnuta dopolední kávová přestávka, oběd o 2 chodech a odpolední kávová přestávka.

Mgr. Rudolf Hadrava
Absolvoval Filosofickou a Pedagogickou fakultu. Původně působil jako pedagog. Následně pracoval ve středně velkých i nadnárodních společnostech, kde získal dlouholeté obchodní, manažerské a lektorské zkušenosti. Je rovněž absolventem řady odborných kurzů zaměřených na oblast manažerských dovedností, obchodní psychologie, obchodních dovedností a mezilidské komunikace. Nabyté zkušenosti nyní uplatňuje na pozici lektora a konzultanta. Jeho lektorská praxe činí 18 let.